OPDRACHT
In diverse streken en voor verschillende opdrachtgevers heb ik, samen met een collega onder de naam ‘Dit Zegt Genoeg’ een aantal workshops georganiseerd en gegeven.
Programmabureau Groene hart, kloppend hart
Stichting Groene Hart, kloppend hart werkt sinds 2006 samen met zo’n 250 actieve agrarisch ondernemers aan een groen, gezond en levendig Groene Hart.
De Agrarische Natuurvereniging (ANV) De Amstel, ANV Vechtvallei en de LTO-Noord afdeling Gooi, Vecht en Amstelstreek
De doelstellingen van deze verenigingen zijn onder meer het behoud en versterking van natuur en landschap,behoud en versterking van de inkomenspositie van de agrarische leden van de verenigingen en het stimuleren van recreatief medegebruik van het agrarisch gebied.
AANPAK
Tijdens de diverse workshops voor het Groene Hart en de ANV’s de Amstel, Vechtvallei en LTO-Noord leerden ondernemers in de recreatiesector hoe ze de promotiemogelijkheden en social media konden benutten en inzetten. Maar ook wat de meerwaarde is van “streekpromotie”. In de Kromme Rijnstreek is zo’n zelfde workshop verzorgd.
Martijn Plomp, leadercoördinator Polders en Waarden over de workshops:
‘Dat Dit Zegt Genoeg een goede workshop Streekpromotie heeft gegeven bleek al snel uit de reacties van de deelnemers, of eigenlijk, de acties van de deelnemers: snelle ‘deals’ onderling en het gezamenlijk optrekken voor onder meer inkoopadvertenties in lokale kranten. Goede tips. Ingrid weet waar ze over praat.’